Όταν
η Tata παρουσίασε το ηλεκτροκίνητο Pixel στην έκθεση αυτοκινήτου της
Γενεύης, τον περασμένο Μάρτιο, συνόδευσε την πρεμιέρα του με videos που
το έδειχναν να εκτελεί αναστροφές σε στενούς δρόμους και να παρκάρει σε
χώρους που οι οδηγοί συμβατικών αυτοκινήτων δεν θα μπορούσαν καν να
ονειρευτούν.
Για να συμβεί αυτό, η βρετανική ομάδα μηχανικών της Tata της οποίας ηγείται ο Nick Fell, ο άνθρωπος πίσω από το Rover MGF, εργάστηκε για 18 μήνες τελειοποιώντας το πατενταρισμένο σύστημα διεύθυνσης "zero turn", το οποίο είχαμε την ευκαιρία να αξιολογήσουμε από πρώτο χέρι.
H έκδοση παραγωγής του Tata Pixel θα διαθέτει τρικύλινδρο πετρελαιοκινητήρα 1,2 λίτρων, διατηρώντας τη δυνατότητα της επιτόπου στροφής χάρη σε μια εξίσου αποτελεσματική αλλά πολύ φθηνότερη τεχνολογία σε σχέση με το πρωτότυπο μοντέλο (Φωτογραφία: Auto Express )
"Υπήρχε μια σαφής τάση να αναδειχθούν οι τεχνολογικές δυνατότητες της Tata, δημιουργώντας ένα ιδιαίτερο αυτοκίνητο με χαμηλό κόστος και ακόμη χαμηλότερες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα", τονίζει σκιαγραφώντας το Pixel, o N. Fell.
"Κλειδί" για την τεχνολογία "zero turn" αποτελεί ο συνδυασμός των χαρακτηριστικών της μπροστινής ανάρτησης MacPherson με τον μηχανισμό του συστήματος διεύθυνσης που επιτρέπει στους μπροστινούς τροχούς να στρίβουν, σχεδόν αφύσικα, σε μια πλήρη δεξιά ή αριστερή στροφή σε γωνία έως και 105 μοίρες.
Εξίσου σημαντικό για την αξιοσημείωτη ευελιξία του αυτοκινήτου είναι η παρουσία συστήματος μετάδοσης της Torotrak, το οποίο επιτρέπει στους πίσω τροχούς να κινούνται ανεξάρτητα. Έτσι, κατά την εκτέλεση μιας πλήρους στροφής το αυτοκίνητο στρίβει γύρω από το κέντρο του πίσω άξονα.
Η ομάδα των μηχανικών εξελίσσει ένα επικουρικό σύστημα το οποίο θα επιτρέπει την ενεργοποίηση και την απενεργοποίηση του συγκεκριμένου συστήματος αναλόγως με την ταχύτητα του Pixel, το μέγεθος της οποίας μένει να καθοριστεί.
Για την απλοποίηση του πράγματος και την μείωση του κόστους, η Tata εξελίσσει ένα λογισμικό το οποίο θα χρησιμοποιεί το ABS ή ένα τροποποιημένο ηλεκτρονικό χειρόφρενο προκειμένου να "κλειδώνει" τον εσωτερικό τροχό, ώστε να αντικαταστήσει το πολύπλοκο σύστημα της Torotrak.
"Λειτούργησε πολύ καλά. Ωστόσο είναι ακριβό και πρέπει να μειώσουμε το κόστος", επεσήμανε ο επικεφαλής μηχανικός δοκιμών εξέλιξης Martin G. Jones, αναφερόμενος στο σύστημα της Torotrak.
Εξάλλου, η απλούστερη εκδοχή του παραπάνω συστήματος αυξάνει τον κύκλο στροφής τόσο λίγο που οι οδηγοί δεν πρόκειται να αντιληφθούν τη διαφορά με την τεχνολογία "zero turn".
H Τata σχεδιάζει να χρησιμοποιήσει τη συγκεκριμένη τεχνολογία στο Nano σε περίπου ένα χρόνο από σήμερα, ενώ στη συνέχεια θα το τοποθετήσει στο εκτεταμένης αυτονομίας ηλεκτροκίνητο Megapixel, που έχουμε δει σε έκθεση της Γενεύης.
Το Pixel που οδηγήσαμε δεν διαφέρει σε τίποτα από άλλα αστικά αυτοκίνητα με εξαίρεση, φυσικά, την ικανότητά του να στρίβει, να παρκάρει και να ξεπαρκάρει σε χώρους που δεν ξεπερνούν το μήκος του.
Αν και το πρωτότυπο αυτοκίνητο εξοπλιζόταν με τρικύλινδρο πετρελαιοκινητήρα 1,2 λίτρων, το concept car που οδηγήσαμε διέθετε τον βενζινοκινητήρα των 624 κ.εκ., απόδοσης 37 ίππων και 51 Nm ροπής, του Nano, με αποτέλεσμα να "παλεύει" για να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις μας.
Αυτό, όμως, έχει ελάχιστη σημασία στην προκειμένη περίπτωση. Το σημαντικότερο όλων είναι η τεχνολογία και ο σχεδιασμός του συστήματος διεύθυνσης. Είναι πολύ εύκολο να φανταστείς μια "zero turn" λογική σε ταξί ή οχήματα μεταφορών στο μέλλον. Γιατί όχι και στα δικά μας αυτοκίνητα;
in.gr
Για να συμβεί αυτό, η βρετανική ομάδα μηχανικών της Tata της οποίας ηγείται ο Nick Fell, ο άνθρωπος πίσω από το Rover MGF, εργάστηκε για 18 μήνες τελειοποιώντας το πατενταρισμένο σύστημα διεύθυνσης "zero turn", το οποίο είχαμε την ευκαιρία να αξιολογήσουμε από πρώτο χέρι.
"Υπήρχε μια σαφής τάση να αναδειχθούν οι τεχνολογικές δυνατότητες της Tata, δημιουργώντας ένα ιδιαίτερο αυτοκίνητο με χαμηλό κόστος και ακόμη χαμηλότερες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα", τονίζει σκιαγραφώντας το Pixel, o N. Fell.
"Κλειδί" για την τεχνολογία "zero turn" αποτελεί ο συνδυασμός των χαρακτηριστικών της μπροστινής ανάρτησης MacPherson με τον μηχανισμό του συστήματος διεύθυνσης που επιτρέπει στους μπροστινούς τροχούς να στρίβουν, σχεδόν αφύσικα, σε μια πλήρη δεξιά ή αριστερή στροφή σε γωνία έως και 105 μοίρες.
Εξίσου σημαντικό για την αξιοσημείωτη ευελιξία του αυτοκινήτου είναι η παρουσία συστήματος μετάδοσης της Torotrak, το οποίο επιτρέπει στους πίσω τροχούς να κινούνται ανεξάρτητα. Έτσι, κατά την εκτέλεση μιας πλήρους στροφής το αυτοκίνητο στρίβει γύρω από το κέντρο του πίσω άξονα.
Η ομάδα των μηχανικών εξελίσσει ένα επικουρικό σύστημα το οποίο θα επιτρέπει την ενεργοποίηση και την απενεργοποίηση του συγκεκριμένου συστήματος αναλόγως με την ταχύτητα του Pixel, το μέγεθος της οποίας μένει να καθοριστεί.
Για την απλοποίηση του πράγματος και την μείωση του κόστους, η Tata εξελίσσει ένα λογισμικό το οποίο θα χρησιμοποιεί το ABS ή ένα τροποποιημένο ηλεκτρονικό χειρόφρενο προκειμένου να "κλειδώνει" τον εσωτερικό τροχό, ώστε να αντικαταστήσει το πολύπλοκο σύστημα της Torotrak.
"Λειτούργησε πολύ καλά. Ωστόσο είναι ακριβό και πρέπει να μειώσουμε το κόστος", επεσήμανε ο επικεφαλής μηχανικός δοκιμών εξέλιξης Martin G. Jones, αναφερόμενος στο σύστημα της Torotrak.
Εξάλλου, η απλούστερη εκδοχή του παραπάνω συστήματος αυξάνει τον κύκλο στροφής τόσο λίγο που οι οδηγοί δεν πρόκειται να αντιληφθούν τη διαφορά με την τεχνολογία "zero turn".
H Τata σχεδιάζει να χρησιμοποιήσει τη συγκεκριμένη τεχνολογία στο Nano σε περίπου ένα χρόνο από σήμερα, ενώ στη συνέχεια θα το τοποθετήσει στο εκτεταμένης αυτονομίας ηλεκτροκίνητο Megapixel, που έχουμε δει σε έκθεση της Γενεύης.
Το Pixel που οδηγήσαμε δεν διαφέρει σε τίποτα από άλλα αστικά αυτοκίνητα με εξαίρεση, φυσικά, την ικανότητά του να στρίβει, να παρκάρει και να ξεπαρκάρει σε χώρους που δεν ξεπερνούν το μήκος του.
Αν και το πρωτότυπο αυτοκίνητο εξοπλιζόταν με τρικύλινδρο πετρελαιοκινητήρα 1,2 λίτρων, το concept car που οδηγήσαμε διέθετε τον βενζινοκινητήρα των 624 κ.εκ., απόδοσης 37 ίππων και 51 Nm ροπής, του Nano, με αποτέλεσμα να "παλεύει" για να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις μας.
Αυτό, όμως, έχει ελάχιστη σημασία στην προκειμένη περίπτωση. Το σημαντικότερο όλων είναι η τεχνολογία και ο σχεδιασμός του συστήματος διεύθυνσης. Είναι πολύ εύκολο να φανταστείς μια "zero turn" λογική σε ταξί ή οχήματα μεταφορών στο μέλλον. Γιατί όχι και στα δικά μας αυτοκίνητα;
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου